تحقیق فیزیک زلزله شناسی

دسته بندي : علوم پایه » فیزیک
دانلود تحقیق با موضوع فیزیک زلزله شناسی،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
معمولا هر زلزله وقتي خوب منعکس مي‌شود که تلفات زيادي داشه باشد، و گرنه زلزله‌اي شديد ولي با تلفات کم از ديد عام زلزله بزرگي محسوب نمي‌شود؛ ساليانه در کره زمين بطور ميانگين يک زلزله بسيار شديد 8 ريشتر ، 100 زلزله نسبتا شديد ، هزاران زلزله متوسط و حدود 3 ميليون زلزله ضعيف اتفاق مي‌افتد، در روي زمين هر دقيقه با 7 زلزله مواجه هستيم. 
قويترين زلزله دنيا به بزرگي 8/25 ريشتر در سايفرانسيسکو سال 1906 به علت لغزش گسل سان آندرياي کاليفرنياي غربي و بيشترين تلفات مربوط به شنسي چين در 24 ژانويه 1556 با 830000 کشته ثبت شده است. 
تحولات داخلي زمين 
شايد اولين نظريه‌پرداز زلزله ارسطو بود، که با اعتقاد به تلاش ماده براي رسيدن به مکان واقعي خود بر اين باور بود هوايي که در شکافهاي مرکز زمين محبوس شده ، در تلاش براي آزاد شدن باعث لرزش زمين مي‌گردد. امروزه مي‌دانيم که علت اصلي زلزله فعل و انفعالات مرکز زمين است که به صورت انرژي گرمايي شديد از طريق شکستگي‌هاي درز مانند زمين يعني گسل‌ها ، آزاد مي‌گردد. مواردي مانند فعاليت آتشفشان‌ها ، ايجاد درياچه‌هاي مصنوعي پشت سدها و عدم تعادل فشار هيدرواستاتيکي به علت برداشت بي‌رويه آب از سفرههاي زيرزميني آب نيز ممکن است باعث حرکت ناگهاني گسلها و زلزله گردد، زلزله با دو مقياس مرکالي ( تخريب ظاهري و احساسي زلزله ) و ريشتر ( مقدار انرژي آزاد شده از کانون ) تعيين مي‌گردد. 
کانون ، مرکز دروني زلزله است که شکستگي و رها شدن انرژي از آنجا آغاز مي‌گردد و ممکن است با مرکز سطحي زلزله که نقطه بالاي کانون در سطح زمين است تا عمق 700 کيلومتر فاصله داشته باشد. در مقياس ريشتر به جاي اصطلااح شدت از اصطلاح بزرگي استفاده مي‌شود. ريشتر مقياس لگاريتمي است بطوريکه با افزايش هر عدد شدت زمين لرزه 31 بار بيشتر خواهد شد. 
دسته بندی: علوم پایه » فیزیک

تعداد مشاهده: 2314 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 7

حجم فایل:133 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.