تحقیق بررسی پيشنهاداتی براي بهبود شرایط شهر سنندج

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود تحقیق با موضوع بررسی پيشنهاداتی براي  بهبود شرایط شهر سنندج،
در قالب word و در 92 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
در شهر سنندج طبق نتايج همدماي مؤثر 77 درصد اوقات سال احساس سرما وجود دارد و حدود 3 درصد شرايط گرم وجود دارد و حدود 20 درصد آسايش حرارتي برقرار است . بنابراين اولويت معماري در شهر سنندج مقابله با سرماي هوا در طول سال مخصوصاً فصل پاييز و زمستان مي باشد . در مرحله دوم بايد تا حد امكان با گرماي طاقت فرسايي تابستان مقابله نمود. بجز پيشنهادات كه در معيار ماهاني براي شهر سنندج شده است مي توان پيشنهادات زير را براي بيشتر كردن محدوده آسايش حرارتي بكار برد .
الف )‌در خصوص مقابله با سرما پيشنهادات زير را مي‌توان بكار برد :
پيشنهاد اول :
فضاهاي داخلي ساختمان از همديگر تفكيك شود و هر كدام به اندازه‌ مورد نياز گرم شوند – مثلاً لزومي ندارد كه به طور دائم اتاق خواب يا حمام و بعضي فضاهاي غير ضروري را گرم نگه داريم . همچنين مي توانيم به وسيله نصب در ، در بين فضاي داخلي منزل و راه پله‌اي كه به بالا مي رود از اتلاف گرما جلوگيري نمود.
پيشنهاد دوم :
استفاده از پنجره هاي كه در سقف منازل تعبيه مي شوند براي ورود به نور خورشيد در فصل زمستان مفيد هستند ولي شكل استفاده از اين پنجره ها در فصل تابستان با عبور نور و انرژي خورشيد به داخل منازل باعث گرم شدن فضاي داخلي ساختمان مي شوند. براي ا مقابله با گرماي ورودي از اين پنجره ها در فصل تابستان بايد از سايه بانها استفاده شود . البته تعبيه يك دريچه قابل باز و بسته شدن در اين پنجره ها مي تواند جهت ايجاد كوران در فضاي ساختمان براي فصل گرم مؤثر باشد .
پيشنهاد سوم :
استفاده بهينه از وسايل گرماي زاي داخل ساختمان مي تواند اتلاف انرژي را به حداقل برساند براي نمونه مي توان امتداد لوله را در فضاي منزل طولاني تر كرد تا هواي گرم تر ديرتر به خارج منزل هدايت شود يا ميتوان با گذاشتن يك مخزن آب كنار بخاري از گرماي مخزن آب استفاده كرد . در نهايت با درزگيري روزنها و استفاده از پنجره هاي دوجداره مي توان اتلاف حرارت را به حداقل رساند .
ب) درباره مقابله با گرما در ماههاي تابستان نيز مي توان روشهاي زير را به كار برد :
اول : مي توان با كاشت درختان خزان دار در فصل تابستان از سايه مناسب آنها استفاده نمود و نيز با تعيين محل مناسب غرس درخت از قدرت خنك كنندگي آن در فصل تابستان بهره مند شده و از چشم اندازي زيبا آن استفاده كرد . در غرس درختان بايد فضاي بين آنها در نظر گرفته شود تا در طول شب اشعه موج بلند زمين بدون برخورد با مانعي حرارت را دفع كند . براي جريان بهتر هوا در فصل تابستان بهتر است زيردرختان خلوت نگه داشته شوند ...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 6860 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 92

حجم فایل:55 کیلوبایت

 قیمت: 49,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 92 صفحه، قابل ویرایش.